8 Şubat 2009 Pazar

damat kurabiyesi

Bu tarifi Lezzet dergisinde gördüm.Rize yöresinde düğün kurabiyesi olarak yapılırmış.Kız evi damat evine tepside yollarmış,adı kurabiye olsada yapılışı ve görünüşü keke benziyor.Oldukça kolay ve lezzetli ben çok sevdim ,umarım sizde beyenirsiniz.tarifim 8 kişiliktir
MALZEMELER:
1 yumurta1 çay bardağı erimiş tereyağı
1 su bardağı şeker
1 çay bardağı yoğurt
1 paket kabartmatozu
3 su bardağı un
üzeri için pudraşekeri
YAPILIŞI:
Oda ısısndaki yumurtayı çırpın erimiş tereyağı ve diğer malzemeleri katıp yine çırpın ve yağlı kağıt serili küçük bir tepsiye dökün,kaşıkla üzerini düzleyin.Ben 2ox25 cm.lik küçük bir tepside pişirdim,ölçüleri iki katına çıkarıp normal fırın tepsisinde de yapabilirsiniz.175 derecede 25-30 dakika pişirin.Soğuyunca kekinizin üzerine pudra şekeri serpip karelere bölüp servis yapın.Afiyet şeker olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder