30 Temmuz 2009 Perşembe

karpuz reçeli

uzun bir aradan sonra yeniden merhabaaaa....
geçen gün değişik bir reçel yapayım dedim.....aslında ben bu reçeli senelerdir yaparım ama tahmin ediyorum ki bilmeyenlerimizde var...hadi hadi itiraf edin :)))))
şaka bir yana....canımda karpuz reçeli çekmişti zaten...evde de karpuz vardı.....iyide oldu....berrak berrak....tane tane....wallahi nasıl anlatayım...... mmmmm.... neyse efendim...tarifimize geçelim;




işte malzemelerimiz;
Kalın kabuklu orta boy 1 karpuz
7-8 su bardağı şeker
1 çay bardağı suda eritilmiş 4-5 adet limon tozu
yapılışı;
ilk önce karpuzlarımızın kırmızı kısımlarını bir güzel yiyelim :)) sonra kabukların beyaz kısımlarının pembeliklerini tamamen temizleyip ardından kabuklarımızı-yeşil kısımlarını rahatlıkla soyabileceğimiz büyüklüğe getirmek için-3-4 parçaya ayıralım ve ince ince soyalım
iyice temizledikten sonra minik küpler halinde doğrayalım...
bu işlem biraz uzun sürebilir ama sonuca değer :))
ardından bunları bir tencereye aktarıp üstüne şekerimizi dökelim ve mümkünse 2-3 saat güneşte bekletelim...bu sürenin ardından tenceremizi ocağa alıp 35-40 dk pişirelim...ve kıvama gelince erimiş limon tozunu ilave edip 10-15 dk daha kaynatıp ateşten alalım... soğuyunca kavanozlara doldurup dilediğimiz zaman servis edelim...afiyet şeker olsun...

bu arada reçelden kuzenimede götürmüştüm ve o benim yerime resimlemiş.... sevgili kuzen sana çok teşekkür ederim...gözlerine sağlık...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder